Bugatti Tourbillon, toplamda 250 adet üretilecek ve her araç için en az 4.1 milyon doların gözden çıkarılması gerekecek. Bugatti Chiron’un yerini alan Tourbillon, tasarımsal olarak aşırı farklı değil ancak kesinlikle Chiron’dan daha etkileyici görünüyor.
Aracın en önemli yanı elbette taşıdığı nefes kesici motoru. Chiron ve Veyron’dan farklı olarak W16 motor üzerine kurulmayan Tourbillon, onun yerine kalbine bir plug-in hibrit V16 motor konumlandırıyor. İçten yanmalı motor tek başına 986 beygir güç üretiyor, ön ve arka aksa yerleştirilen elektrik motorlarıyla beraber toplamda 1.775 beygir gibi akıl almaz bir güce ulaşılıyor.
0’dan 100 km/s hıza 2 saniyede, 0’dan 200 km/s hıza 5 saniyede, 0’dan 300 km/s hıza ise 10 saniyede çıkabilen aracın, 400 km/s hıza ulaşması ise sadece 25 saniye alıyor. 8.3 litrelik V16 motoru Cosworth’tan gelen ve 9 bin devir çeviren yeni hiper otomobil, karbon monokok şaseye entegre edilen 25 kWh batarya ile sadece elektrikli olarak 60 km kadar yol yapabiliyor.
Turbo desteği olmayan Tourbillon’un elektrikli altyapısında Rimac mühendislerinin imzası bulunuyor. Gücü yola çift kavramalı sekiz ileri şanzıman ile aktaran model, tam 550 km/s’lik maksimum hız gösteren çok şık bir gösterge takımıyla geliyor.
Ek olarak takılması gereken “hız anahtarı” ile 445 km/s hıza rahatlıkla ulaşabildiği açıklanan Bugatti Tourbillon, kokpitinde normalde görülür bir ekran taşımıyor. Modeldeki ekran sadece geri vitese geçildiği zaman çıkıyor ve arkanın rahat şekilde görülmesine imkan tanıyor. Hibrit sisteme rağmen Chiron ile aynı ağırlık değeri (1.995 kg) açıklanan hiper otomobil, büyük ihtimalle ultra zenginlerin çok kısa sürede tüketeceği bir araç olacak.
patronlardunyasi.com